معرفی و راه اندازی فروشگاه ساز ووکامرس

نوشته شده توسط :
معرفی و راه اندازی فروشگاه ساز ووکامرس

اگر در نظر دارید فروشگاهی مجازی را راه‌اندازی و به دنبال نرم‌افزاری مناسب برای ایجاد ساختار داخلی کسب و کار اینترنتی خود هستید بهتر است با مفهوم ووکامرس-WooCommerce آشنا شوید. در واقع ووکامرس راه حلی مناسب برای ایجاد وب‌سایت تجارت الکترونیک است.

WooCommerce به صورت دقیق یک افزونه رایانه‌ای کاربردی برای وردپرس است. این افزونه بیش از ۱۳ میلیون بار دانلود شده است و در ۳۷ درصد از تمام فروشگاه‌های آنلاین موجود در وب مشغول به فعالیت است. زمانی ووکامرس دردر سایت وردپرس برای اولین بار نصب شد و طراحان و متخصصات این سایت ویژگی‌هایی برای به کار گیری در مدیریت محصولات، پردازش سفارشات و قابلیت‌های پیشرفته خرید را ووکامرس اضافه کردند.

ووکامرس می‌تواند اساس و پایه لازم برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین جهت فروش محصولات مختلفی از قبیل کالا‌های دیجیتال را فراهم کند. این نرم‌افزار می‌تواند شرایط لازم برای ارتباط با مشتری‌های بین المللی، مدیریت فروش، محاسبات هزینه‌های مالیاتی را مدیریت و کنترل کند. در حوزه ووکامرس شرکت‌های زیادی در جهان باهم در رقابت هستند و تلاش زیادی را بر جذب بیشتر شدن مخاطبان خود انجام می‌دهند. این شرکت‌های بزرگ برای توسعه ووکامرس‌های خود از امکانات و نرم‌افزار‌های گوناگونی بهره می‌برند. تعدادی از این نرم‌افزار‌ها عبارتند از Magento، Shopify، iThemes Exchange، WP e-Commerce و Ecwid.

ووکامرس اولین بار توسط مختصصان شرکت WooThemes در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و در سال ۲۰۱۵ شرکت Automattic تمامی سهام آن را خریداری کرد. امروز بیش از ۳۵۰ شرکت توسعه دهنده ووکامرس در دنیا وجود دارد که همه آن‌ها از زیر مجموعه‌های شرکت اتوماتیک محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ووکامرس اوپن سورس یا همان منبع باز بودن آن است که امکات ایجاد تغییرات مفید در مواقع لازم را به متخصصان می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا در هرچه بتوان مشکلات و باگ‌های موجود در ووکامرس را برطرف کرد و آن را ارتقا داد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان