قابلیت شارژ معکوس سامسونگ گلکسی S10

نوشته شده توسط :
قابلیت شارژ معکوس سامسونگ گلکسی S10

وقتی سخن از تکنولوژی انتقال شارژ باتری بین دو گوشی هوشمند به میان می‌آید، ممکن است به هوآوری Mate 20 Pro فکر کنید. در این گوشی هوشمند کاربران می‌توانند با قرار دادن یک گوشی هوشمند (با قابلیت شارژ بی‌سیم) در مجاورت Mate 20 Pro، درصدی از شارژ را به آن منتقل کنند. اما این تکنولوژی در بررسی‌های انجام شده بسیار کند بوده، به‌ طوری که از مجاورت Mate 20 Pro با گوشی گلکسی نوت ۹ تنها ۱ درصد شارژ در ۱۰ دقیقه حاصل می‌شود. با این تفاسیر ایده این تکنولوژی بسیار کار‌آمد و هوشمندانه بوده اما پیشرفت کنونی آن تقریباً بلااستفاده است.

حال به تازگی و در روز‌های واپسینِ انتظار برای معرفی نسل جدید سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S10، تصویری به رسانه‌ها درز کرده که به نظر می‎رسد تکنولوژی انتقال شارژ یا شارژ معکوس در این محصول استفاده شده است. تصویر مذکور متعلق به یک ریموت کنترل مخصوص بازدیدکنندگان غرفه سامسونگ است که با فشردن آن، ویدئو و اطلاعات مربوط به تکنولوژی‌های جدید به‌ کار گرفته شده در S10 نمایش داده می‌‎شود. در این ریموت که پنج کلید قرار گرفته اولی از بالا احتمالاً برای پخش تیزر معرفی اولیه گلکسی S10 در نظر گرفته شده است. با توجه به سمبل چاپ شده بر روی کلید دوم، احتمالاً آن کلید مربوط به حالت سینمایی صفحه نمایش می‌شود و کلید سوم نیز با علامت قرار گرفته روی آن به قابلیت تشخیص اثر انگشت از روی صفحه نمایش اشاره دارد. کلید چهارم نیز احتمالاً مربوط به قابلیت‌های دوربین سوم استفاده شده در سری گوشی‌های گلکسی S10 می‌دهد اما کلید پنجم با توجه به سمبل قرار گرفته روی آن، تکنولوژی شارژ معکوس یا انتقال شارژ بین دو گوشی را تایید می‎‌کند.

این تکنولوژی که گفته می‌شود Powershare یا منتقل‌کننده انرژی نامگذاری شده، ظاهراً قرار نیست تفاوت زیادی از نظر سرعت عمل نسبت به هوآوری Mate 20 Pro داشته باشد. از این رو بسیاری آن را تنها یک وسیله سرگرمی و بلااستفاده می‌دانند. حال باید دید که در مرحله عمل این تکنولوژی به چه نحوی نیاز کاربر را پاسخ خواهد داد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان