ساده ترین روش آموزش ساخت ایمیل

نوشته شده توسط :
ساده ترین روش آموزش ساخت ایمیل

با گذشت زمان همواره وسایل ارتباطی بین افراد در حال تغییرند. یکی از این تغییرات، جانشینی ایمیل به جای نامه است. یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی به کاربران، گوگل است. شرکت گوگل سال‌هاست در حوزه نرم‌افزارهای ارتباطی فعالیت می‌کند و اولین گام این شرکت، ورود به دنیای ایمیل بود.با وجود گذشت سال‌ها از تاسیس سرویس جیمیل شرکت گوگل، هنوز بسیاری از افراد جیمیل و اطلاعاتی از چگونگی ساخت این سرویس را ندارند. در ادامه قصد آموزش ساخت این سرویس را داریم.

گام اول در ساخت ایمیل، وارد شدن به تنظیمات تلفن همراه اندرویدی است. پس از ورود به تنظیمات، وارد قسمت accounts شده و وارد بخش Add accounts شوید . در منوی باز شده به دنبال گزینه Google بگردید و وارد آن شوید.

صفحه باز شده برای وارد کردن ایمیل و یا ساخت ایمیل است. در صورتی که ایمیل دارید ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت روی گزینه create account ضربه بزنید.

 پس از وارد شدن به بخش Create account، باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Next ضربه بزنید.

مرحله بعدی از ساخت ایمیل وارد کردن تاریخ تولد و جنسیت است. در وارد کردن تاریخ تولد دقت داشته باشید چرا که در صورت فراموشی رمز عبور ، ممکن است برای بازیابی رمز ، نیاز به وارد کردن تاریخ تولد داشته باشید. پس از وارد کردن تاریخ تولد باید جنسیت خود را انتخاب کنید. درصورتی که خانم هستید گزینه Female و در صورتی که مرد هستید گزینه Men را انتخاب کنید. در انتها گزینه Next را لمس کنید.

با توجه به نام و نام خانوادگی که در ابتدا وارد کرده بودید، سیستم سه گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه اول و دوم آدرس ایمیل‌هایی است که بر اساس نام شما ساخته شده‌اند. در صورتی تمایل یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید، در غیر این صورت با انتخاب گزینه سوم آدرس ایمیل دلخواه خود را وارد کنید.

توجه داشته باشید آدرسی که وارد می‌شود تنها در صورتی توسط گوگل تایید خواهد شد که شخص دیگری آن را برای خود انتخاب نکرده باشد در غیر این صورت بر اساس ایمیلی که وارد کردید، سیستم پیشنهادات جدید به شما می‌دهد. این پیشنهادات شامل ایمیلی است که وارد کردید اما با کمی تغییر که معمولا با اضافه شدن عدد همراه است.

با انتخاب و تایید ایمیل توسط گوگل، سیستم از شما درخواست وارد کردن رمز خواهد کرد. این رمز باید شامل حروف بزرگ و کوچک و عدد باشد، علاوه بر این حداقل باید دارای ۸ کاراکتر باشد.

پس از تایید پسورد، در صورت تمایل می‌توانید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا در صورت فراموشی پسورد به راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید. علاوه بر این با وارد کردن شماره تلفن، می‌توانید با برنامه‌های ارتباطی شرکت گوگل، تماس و پیام دریافت کنید.

در انتها قوانین شرکت گوگل نمایش داده می‌شوند که با رفتن به پایین صفحه و زدن گزینه Iagree، این قوانین باید تایید شوند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان