روش جدید برای خالی کردن جیب کاربران اپل

نوشته شده توسط :
روش جدید برای خالی کردن جیب کاربران اپل

راه‌‌های بسیار زیادی برای کلاهبرداری وجود دارد. از زمانی هم که دنیای فناوری پیشرفت کرد این کلاهبرداری‌ها رنگ و بوی دنیای الکترونیک را به خود گرفتند. از این روش‌ها می‌توان به فیشینگ، تلفن‌های کلاهبرداری، هک نرم‌افزاری و مسائل این چنینی اشاره کرد. یکی از روش‌هایی که به تازگی برای قاپیدن جیب کاربران اپل استفاده می‌شود تلفن‌های ناشناسی است که به افراد می‌گوید باید به سرعت مالیات خود را پرداخت کنند.

کلاهبرداری از کارت هدیه iTunes

در این روش عجیب پس از برقراری تماس و اصرار برای پرداخت مالیات به قربانیان گفته می‌شود که می‌توانند بدهی خود را با خرید مبلغ مناسبی از کارت‌های هدیه iTunes و خواندن شماره کارت‌ها برای فردی که تماس گرفته است انجام دهند. شاید به نظر شما این روش بسیار احمقانه می‌آید اما باید بگوییم هستند کسانی که این کار را واقعا انجام می‌دهند.

اقدامات اپل برای جلوگیری از سواستفاده از کارت هدیه iTunes

اپل در حال انجام کارهایی است تا از این اتفاق جلوگیری کند. از جمله‌ کارهایی که اپل در این باره انجام داده است می‌توان به بخش خرید کارت‌های هدیه iTunes اشاره کرد. در این بخش هنگامی که کاربر می‌خواهد این کارت را بخرد پیامی ظاهر می‌شود که به او گوشزد می‌کند این کارت‌ها در فضایی خارج از iTunes فاقد ارزش هستند. علاوه بر آن در هنگام خرید برای این که اپل مطمئن شود این کار از سوی یک کاربر واقعی انجام می‌شود از آن‌ها می‌خواهد بخش هشدار در تجهیزات فروش تلفن همراه را قبول (accept) کنند.

یکی دیگر از کارهایی که اپل برای جلوگیری از سواستفاده از کاربرانش انجام داده اضافه کردن یک پیام با رنگ قرمز روی جعبه‌ای است که کارت هدیه iTunes را در خود جای داده است. این پیام می‌گوید: این کارت را نمی‌توان خارج از اپ استور و iTunes Store ایالات متحده آمریکا، از جمله مالیات استفاده کرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان