جدیدترین پروژه هوش مصنوعی گوگل

نوشته شده توسط :
جدیدترین پروژه هوش مصنوعی گوگل

گوگل همیشه از پروژه‌های عجیب و نوآورانه‌ای که با کمک هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شوند و توسعه می‌یابند، کمک می‌کند و آخرین سیستم هوش مصنوعی این شرکت عجیب‌تر از پروژه‌های قبلی است. اپلیکیشن تحت وب جدید گوگل با نام Poem Portraits (پرتره شعر) کلمه‌ای که کاربر انتخاب می‌کند را در نظر می‌گیرد و ان را با یک عکس سلفی که کاربر از خود گرفته آن را تبدیل به یک شعر شخصی می‌کند. اساسا، این هوش مصنوعی یک فیلتر اینستاگرام است که کمی با منظومه شعر مبتنی بر هوش مصنوعی تزکیب شده است.

این برنامه کمی عجیب به نظر می‌رسد اما جالب است و کمی وقت گذراندن با آن چندان بد نیست. شعری که در تصویر ساخته شده، تصویری از چهره کیانو ریوز، بازیگر مشهور هالیوود است که با کلمه Malfeasance ترکیب شده است و این هوش مصنوعی شعری مرتبط با چهره را ساخته است. گفتنی است، این اپلیکیشن نتیجه زحمات دو طراح هنرمند با نام‌های راس گودوین و اس دلوین در همکاری با آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل است.

گودوین نرم‌افزاری را طراحی کرده است که شعر تولید می‌کند. وی یک شبکه عصبی یادگیری عمیق را در قسمت بزرگ اشعار قرن نوزدهم قرار داده است که شامل بیش از 25 میلیون کلمه است و بدین ترتیب، پس از یادگیری کلمات، این نرم‌افزار به دنبال الگوهایی در این داده‌ها می‌گردد و سپس متن را در پاسخ به ورودی کاربر ایجاد می‌کند. دلوین این ماشین شعر کوچک را در تعدادی از چارچوب‌های فیزیکی قرار داده است و این مسئله باعث شده است تا توجه افراد زیادی به این نرم‌افزار جلب شود و ترکیب آن‌ها با تصاویر را بسیار جالب جلوه دهد.

این اپلیکیشن تحت وب، یک نسخه دیجیتال از کیوسک عکاسی است و دلوین درباره آن گفته است، برخی مواقع این اشعار می‌توانند یک شاهکار باشند و در برخی موارد کاملا بی معنی هستند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان