بی صداقتی تبلیغات پرچمدار جدید هوآوی

نوشته شده توسط :
بی صداقتی تبلیغات پرچمدار جدید هوآوی

همانطور که می‌دانید سری P شرکت هوآوی مختص پرچمداران این شرکت است، سال گذشته میلادی شرکت چینی با معرفی مدل‌های P20 و P20 Pro توانست با ارائه پرچمدارانی قدرتمند به خصوص در بخش دوربین، نظر کارشناسان این حوزه را به خود جلب کرده و در بازار نیز فروش خوبی داشته باشد.

شرکت هوآوی همواره اهمیت ویژه‌ای به دوربین مدل‌های خود می‌دهد و از طرفی برنامه دارد تا موفقیت دو پرچمدار قبلی خود را تکرار کند و به همین منظور از مدتی پیش تبلیغات گسترده‌ای پیرامون زوم اپتیکال مدل P30 پرو به راه انداخته است. زوم اپتیکال هوآوی در سومین سنسور دوربین اصلی که سنسور تله‌فوتو محسوب می‌شود تعبیه شده و به صورت پریسکوپی قابلیت زوم را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد. شرکت Oppo چندی پیش در رویداد MWC 2019 از چنین سنسوری رونمایی کرد که تصاویر بسیار با کیفیتی در حالت زوم ثبت می‌کرد، حال سنسور اپتیکال جدید هوآوی نیز از همان فناوری بهره می‌برد.

اما هوآوی علاوه بر اعلام استفاده از زوم اپتیکال در مدل P30 پرو، برای نشان دادن کیفیت زوم اپتیکال پرچمدار خود، چند روز پیش تصاویری را منتشر کرد که طبق ادعای این شرکت توسط دوربین هوآوی P30 پرو ثبت شده بود. تصاویر منتشر شده کیفیت بسیار بالایی داشتند و موجب شد تا از همان ابتدا، این ادعا خیلی مورد قبول واقع نشود.

اما روز گذشته مشخص شد که ادعای هوآوی دروغ بوده و این تصاویر توسط دوربین‌های DSLR تهیه شده است. نکته فاجعه بار آن است که تیم تبلیغات هوآوی از تصاویر DSLR اورجینال استفاده نکرده و با جستجو در اینترنت و انتخاب چند تصویر، آن‌ها را به پرچمدار بعدی خود نسبت داده است!

یکی از این تصاویر (کودک زرد پوش در باران) مربوط به یک عکاس است که در سال ۲۰۰۹ با دوربین DSLR خود آن تصویر را ثبت کرده بود. البته به احتمال بالا هوآوی حق انتشار تصاویر را از صاحبان اثر دریافت کرده است، اما در هر صورت این دروغ چهره بسیار بدی از پرچمدار بعدی هوآوی به جای می‌گذارد.

نکته جالب آن است که هوآوی قبلا نیز از این تبلیغات دروغ منتشر کرده و ساختگی بودن تصاویر نیز فاش شده است. این شرکت در آگوست ۲۰۱۸ تصاویر تبلیغاتی را از کیفیت دوربین سلفی مدل Nova 3 منتشر کرد که چندی بعد مشخص شد، آن تصاویر با دوربین‌های DSLR تهیه شده بود.

عدم صداقت با مشتریان و دروغ‌گویی در تبلیغات موجب می‌شود که اعتماد مردم به هوآوی کمرنگ شود، مشخص نیست چرا این شرکت به جای استفاده از تصاویر واقعی به سراغ تصاویر با کیفیت ساختگی رفته، در صورتی که چنین تبلیغاتی به جز رسوایی چیزی برای هوآوی نداشته است. البته گفتنی است؛ در دنیای تلفن‌های هوشمند بار‌ها شاهد استفاده از تصاویر غیرواقعی در تبلیغات مختلف بوده‌ایم و این موضوع مختص هوآوی نیست.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان