باگ جدید اینستاگرام اطلاعات افرادمشهور را فاش میکند

نوشته شده توسط :
باگ جدید اینستاگرام اطلاعات افرادمشهور را فاش میکند

اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده است که به دلیل وجود یک نقطه‌ضعف نرم‌افزاری، هکرها به اطلاعاتی مثل شماره‌ی تلفن و آدرس ایمیل برخی از کاربران پرطرفدار این شبکه‌ی اجتماعی دست یابند. این باگ اخیرا در API این شبکه‌ی اجتماعی کشف شده است؛ API به‌منظور برقراری ارتباط با دیگر اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینستاگرام دقیقا اعلام نکرده است که حساب کاربری چه کسانی در این پلتفرم تحت تأثیر این باگ قرار گرفته؛ اما بر اساس خبرهای منتشرشده در این زمینه، حساب کاربری خواننده‌ی معروف، سلنا گومز که بیشترین تعداد فالوور را در اینستاگرام دارد، مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و تصاویر نامناسبی از جاستین‌ بیبر توسط هکرها در حساب کاربری گومز منتشر شده است.

اینستاگرام در بیانه‌ی خود این‌گونه توضیح داده است:

اخیرا به دلیل کشف یک باگ در API اینستاگرام، هکرها موفق شده‌اند به اطلاعاتی مثل شماره‌ی موبایل و آدرس ایمیل برخی از کاربران مطرح دست پیدا کنند. البته رمز عبور اکانت این افراد به‌هیچ‌وجه فاش نشده است. ما این مشکل را برطرف کرده‌ایم و اکنون در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستیم.

اینستاگرام تمام افرادی که حساب کاربری آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته، از این مورد آگاه کرده است. این شبکه‌ی اجتماعی به کاربران خود اعلام کرده که به‌هیچ‌وجه به تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی یا ایمیل‌های مشکوک پاسخ ندهند.

هکرها موفق شده‌اند با استخراج باگ در برخی از حساب‌های اینستاگرام، اطلاعاتی از آن حساب‌های کاربری به دست بیاورند اگرچه این شبکه‌ی اجتماعی دقیقا اعلام نکرده است که چه تعداد اکانت تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. باید اشاره کنیم که دست‌یابی به شماره‌ی موبایل یا آدرس ایمیل در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از طریق روش‌هایی مثل مهندسی اجتماعی انجام می‌شود.

این همان اتفاقی است که احتمالا برای حساب کاربری سلنا گومز با ۱۲۵ میلیون فالوور رخ داده است. حساب کاربری این خواننده‌ی مطرح چند روز قبل هک شد و پس از انتشار تصاویری از جاستین بیبر توسط هکرها، در اواخر همان روز مجددا به حالت قبل بازگشت.

 

منبع: زومیت